Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
Foto

Pokud člověk v zahraničí žije a vyloženě se tomu nebrání zuby nehty, jazyk se naučí. Alespoň takový ten pouliční, který kolem sebe slyší každý den. Někteří cizinci pracují v zahraničních firmách, kde se mluví anglicky, a zdržují se hlavně v zahraniční komunitě, potom vlastně s Číňany tolik do styku nepřijdou. To je jiná situace.

Čínsky vůbec neumím tak, jak bych po takové době měla. Na škole jsme hlavně trénovali a pak jsme byli rádi, že jsme se dostali na kolej. Potom jsem měla problémy s administrací a s několika lidmi a trochu jsem měla proti jazyku a celkově prostředí averzi, takže jsem se neučila tak nějak na truc. Teď už vidím, že jsem tím ztratila jen čas, tak se zase snažím učit.

2 0
možnosti
PN

Hezke postrehy. Bydlim v Xi'anu, tady je to trochu jine a urcite mene kosmopolitni. Chtel jsem si tady koupit byt, ale nejsem schopen prorazit pres byrokratickou bariery, "cizinci si tady koupit byt nemohou". Sice mam trvaly pobyt, takze mam "byt bran jako mistni", ale stejne me vzdycky odpali, ze "cizinci nemohou". No jo, Xi'an uz davno neni hlavni mesto a mentalita je tady jina :-)

0 0
možnosti
Foto

:-) Na oznámení, že jsem dostala řidičský průkaz, reagoval kamarád Čechoameričan: "Tak to je fajn, to mě teď můžeš svést v autě...!"

Klobouk dolů před Vámi - vůbec si nedovedu představit, že bych se měla učit a naučila čínsky...! R^

1 0
možnosti
  • Počet článků 203
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1517x
V Číně žiji a pracuji již devátým rokem, ale tato země mě nepřestává překvapovat. Postupně se s vámi podělím o zážitky a poznatky ze všedního života, sportu, vzdělávacího systému a ze společnosti.

Seznam rubrik