Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Bez filtru ani fotku!

Kruhy pod očima, vrásky, málo vlasů, tloušťka... pro zkrášlovací aplikace není nic problém. Moje čínské kamarádky se bez nejrůznějších filtrů odmítaly fotit a nad následnou úpravou kolikrát strávily i několik hodin.

Během studia v Číně jsem měla i s VPN často problémy dostat se na zahraniční stránky, a tak jsem Facebooku ani Instagramu nevěnovala moc pozornosti. Čínským stránkám a aplikacím jsem ze začátku vůbec nerozuměla a poté mi to přišlo takové hodně povrchní, dětinské… prostě mě to neoslovilo. Fenomén sociálních sítí tak šel dlouho mimo mě a spoustu věcí jsem objevila hodně pozdě. 

Že se něco děje jsem si začala pomalu uvědomovat ještě na univerzitě, když jsme se s holkama chtěly fotit. Už to nebylo jen pro zachycení našich společných okamžiků, abychom měly památku. Čínské kamarádky se před stlačením tlačítka různě kroutily, vystrkovaly hrudník ven, zatahovaly břicho, připravovaly si svůj nacvičený výraz, obličej natáčely svou hezčí stranou. Zatímco já si tam prostě stoupla, usmála se a bylo. Je fakt, že jsem mezi těmi pózami vypadala dost divně, rozhodně nejhůř. Vyfocením to ale nekončilo. Fotka se dál upravovala. Nejdříve jen nějaký filtr. Hodně brzy začalo i další upravování výsledných fotek - zvětšování očí, bělení zubů, zeštíhlování, prodlužování nohou. Potom už to nebylo potřeba, protože se všechno dalo nastavit ještě ve fázi přípravy na fotku. Někdo si zapnul tolik filtrů, že vypadal spíš jako kreslená postava, než živý člověk. Na někoho to působilo příliš uměle, a tak se fotil jen se základními filtry a fotku upravoval následně. Prostě trvalo hodně dlouho, než mi naši společnou fotku poslaly. Měla jsem zákaz zveřejňovat jakoukoliv fotku, ke které nedaly autorizaci (neupravenou). Potom to došlo už tak daleko, že když jsem se s nimi chtěla vyfotit, nejdříve se zeptaly, jaký mám telefon. Když zjistily, že mám starší verzi než ony, tak mi daly rovnou svůj telefon s tím, že mi fotku potom pošlou. Podobně k focení přistupovalo i hodně kluků. Nějaký ten filtr používal snad každý. I já se jednu dobu fotila jsen přes aplikaci Meitu, normální fotka v porovnání s tím, co jsem všude viděla, prostě vypadala hrozně.

Meitu v Číně používali snad všichni, i moje čínská maminka se odmítala fotit jinak. Teď už je těch aplikací spousta, ale Meitu si svou pozici oblíbence stále drží. Větší část zajímavých vychytávek je teď už zpoplatněných, ale i tak se s tím stále dá dost čarovat. V posledních letech je firma, založená v roce 2008, často obviňována ze sběru citlivých osobních údajů, potýká se se ztrátami, a celkově to teď pro ně nevypadá moc růžově. Zato fotky, které si tam můžete vytvořit i bez VIP poplatků…

Dá se vytvořit komplet celý make-up, včetně barvy očí a světla, které oči zachycují, tvaru obočí, řasenky, přidat různý styl dvojitých víček, tvářenky… změnit tvar obličeje, očí, nosu, obočí, prostě všeho. Brada se dá zmenšit, prodloužit, pozvednout nos, zúžit jeho kořen, vytáhnout lícní kosti do stran. Tělo se dá vytvarovat, zeštíhlit, zvětšit prsa, zaoblit zadek, prodloužit nohy… Sklonit pohled a celou tvář dolů nebo naopak pozvednout nahoru, celou hlavu natočit do strany. Oddálit nos od rtů, dofouknout rty, vlasy se dají rozcuchat, přidat ofina, snížit čelo… Chtělo by to nadtím strávit několik hodin, prozkoumat jednotlivé nástroje, aby člověk docílil extra pěkného vzhledu. Já si s fotografií moc práci nedala, prostě jen naklikala, co mě napadlo, abych vám ukázala, co všechno se dá udělat. Samozřejmě si můžete ještě přičarovat psí ouška, obří červené oči, upíří zuby, asi cokoliv vás napadne… Čínská verze Tiktoku, Douyin, už má zabudovaný nějaký základní filtr i pro videa, takže budete vypadat “dobře” prostě kdykoliv. Dá se to používat decentně, dá se to přehánět. U Číňanek mi přijde, že si moc nedělají starosti s tím, aby se víc přiblížily svému skutečnému vzhledu, jen ho trochu vylepšily, aniž by musely ztrácet čas nanášením make-upu. Všude ve světě se fotky i videa upravují, ale hodně holek si dává záležet na tom, aby nás přesvědčily o tom, že tak skutečně vypadají. Číňankám je to povětšinou jedno. Alespoň podle toho, co vídám na Douyinu a Weibu.

před a po

“Vylepšit fotku” se čínsky teď dá říct i ????, tzn. “trochu vymeituovat”.

Make-up, plastiky, filtry… Pár čínských spolužáků mi říkalo, že slečnu, se kterou si domluvili rande, vůbec nepoznali. Filtry, více či méně povedené, se dají používat i v případě, že si video-telefonujete přes určité aplikace.

nabídka úprav obličeje

 

Autor: Kateřina Krumpálová | pondělí 9.1.2023 18:11 | karma článku: 21,28 | přečteno: 552x
  • Další články autora

Kateřina Krumpálová

Nápadník z ropné plošiny

Emaily s podivnými odkazy, falešné účty, které vám vysají bankovní kartu při nakupování zboží z bazaru, na to jsem zvyklá. Nečekala jsem ale, že mě podvodník potká i jinde...

27.7.2023 v 15:47 | Karma: 25,42 | Přečteno: 931x | Diskuse| Ona

Kateřina Krumpálová

Mistrovi se "ne" neříká - aneb jak jsem držela půst v čínských horách

S naším Mistrem Xu jsme se nikdy nenudili. Jednou mě naverboval do pětidenního detoxu v čínských horách...

2.7.2023 v 15:32 | Karma: 23,50 | Přečteno: 586x | Diskuse| Ostatní

Kateřina Krumpálová

Jak Číňané vnímají trendy oslavující těla všech velikostí a tvarů?

Západ se snaží oslavovat těla všech velikostí, tvarů, barech...často ne příliš úspěšně. Jak tyto trendy vnímají Číňané?

28.6.2023 v 18:27 | Karma: 19,90 | Přečteno: 633x | Diskuse| Ostatní

Kateřina Krumpálová

Telefonát s Taiwanem

Už začátkem nového roku, před oficiálním nástupem nového prezidenta do funkce, máme hned o čem mluvit. Co může přinést jeden telefonát s Taiwanem?

1.2.2023 v 16:57 | Karma: 37,44 | Přečteno: 2991x | Diskuse| Politika

Kateřina Krumpálová

Strasti v Číně: tlustá moc i málo

V Číně, zejména na jihu, bývá velký problém sehnat oblečení ve větších velikostech, než je M. Přitom M je spíš naším S. Kalhoty jsem si v Šanghaji většinou neměla šanci pořídit. Kult štíhlosti frčí všude.

7.1.2023 v 15:28 | Karma: 34,16 | Přečteno: 4823x | Diskuse| Ostatní
  • Nejčtenější

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Rusové hlásí průlom fronty. Ukrajinská minela jim přihrála klíčové město

24. dubna 2024  11:40,  aktualizováno  15:50

Premium Jako „den průlomů“ oslavují ruští vojenští blogeři pondělní události na doněcké frontě, kde se...

Co v EU prosadili čeští europoslanci? Nabíječky i Erasmus, připomínají se

28. dubna 2024

Premium V Bruselu a Štrasburku proběhlo v týdnu velké loučení. Ve stávajícím složení se totiž europoslanci...

Děti na Haiti cestou do školy překračují mrtvoly. Misie z USA líčí praktiky gangů

28. dubna 2024

Premium Od spolupracovnice MF DNES v USA Co mi vyprávěli po telefonu známí z Haiti, k nimž tam jezdím: školy a obchody se řídí podle toho,...

Zastřelili ho, pomočili a pověsili. Jak vznikla fotka mrtvého Mussoliniho

28. dubna 2024

Seriál Doufal, že uteče a i s milenkou dožije v bezpečí. To by se však víc než dvě dekády nesměl chlubit...

Hamás zveřejnil video Američana a Izraelce unesených v říjnu loňského roku

27. dubna 2024  19:18,  aktualizováno  21:55

Palestinské hnutí Hamás v sobotu zveřejnilo video zachycující dva z rukojmích, které uneslo při...

Jak na rychlou a jednoduchou večeři s rýží?
Jak na rychlou a jednoduchou večeři s rýží?

Díky své všestrannosti se rýže LAGRIS už dlouho stávají nedílnou součástí mnoha pokrmů z celého světa. Bez ohledu na to, zda se používají k...

  • Počet článků 203
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1517x
V Číně žiji a pracuji již devátým rokem, ale tato země mě nepřestává překvapovat. Postupně se s vámi podělím o zážitky a poznatky ze všedního života, sportu, vzdělávacího systému a ze společnosti.

Seznam rubrik