Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
Foto

Další otázka je, co s tím tříděným odpadem dál udělají. Mimo PET lahví je třeba využití plastů jiné než spalování problém ...

0 0
možnosti

Já bych měl otázku s odpadem nesouvisející. Když jsem byl v Shangaji, tak mne krátce po sobě oslovily dvě slečny tím způsobem, že mi vrazily do ruky svůj Iphone a požádaly mne aby je vyfotil. A pak mne přemlouvaly abych s nima šel do nějaké galerie. Nešel jsem. Asi šlo o nějaké nahánečství ale netušíte přesněji oč mohlo jít?

0 0
možnosti
Foto

Dobrý den,

To bohužel netuším. Že se místní rádi fotí s cizinci, je hodně běžné, ale pokud chtěly jenom, abyste vyfotil vy je... Galerie, to také nevím. Většinou v centru narazíte na spoustu naháněčů, kteří nabízí všechno možné: hodinky, kabelky, parfémy, telefony, masáže, holky...ti se ale zase nefotí. Těžko říct ;-D

0 0
možnosti

Také mě trochu překvapilo jak je Šanghai, zejména v centru, poměrně čistá a viděl jsem zde dost mladých lidí, kteří sem tam zametali ulice a sbírali pohozené papíry a odpad po ulicích. A tak mě napadlo jestli není povinností škol pořádat nějaké brigády na úklid?

A pak mě zaujalo, že u řady míst které navštěvují turisté, a to nejen v Šanghaji, posedávají většinou starší ne příliš upravené "stařenky" které měly povětšinou tašky či pytle plné PET flašek. A když viděly okolo procházet někoho s poloprázdnou flaškou tak naznačovaly, že by o ni měly zájem.

A tak bych se Vás paní autorko chtěl zeptat, zda nejsou tyto nějak zálohované a tak jejich sběr není pro některé tyto lidi jakýmsi zdrojem příjmu?

1 1
možnosti
Foto

Dobrý den,

za sběr jak petek tak krabic, kovů atd. dostávají peníze, ale jsou to drobné, nevím přesně kolik.

Školní brigády asi moc ne, občas možná škola uspořádá nějakou akci, ale u nás se to moc neděje. Jednou se sbíralo u nás kolem školy. Spíš je to jejich práce. Proto se spousta třeba prodejců pouličního jídla nesnaží po sobě v noci nějak uklidit. Zatímco v noci se na spoustě míst povalují špejle, kusy jídla a obalů, brzy ráno už je většinou čisto.

0 0
možnosti

Vidim, ze Cina ve trideni odpadku uz dohani Japonsko. Kdyz jsem po prve prijel do Japonska koncem 70 let, tak se vsechen odpad daval na jednu hromadu v den odvozu. Pri druhem pobytu v roce 1982 uz odpad tridili na 燃えるゴミ(moeru gomi) a 分別ゴミ (bunbecu gomi) - tedy odpad na spalovani a odpad na trideni. Sice ve ctvrti, kde jsem zil, nebyl u sbereho mista zadny kontrolant, ale pri prislovecne disciplinovasti Japoncu to nebylo potreba. Kdyz jsme navstivili Cinu a take Sanghaj pred par lety, vsimnul jsem si, ze stred mesta byl velmi cisty, ale pak jsme meli nejake zarizovani dost daleko od stredu mesta a ten binec s odpadem na ulici nas prekvapil.Takze ted uz se to pohlo smerem ke trideni i v Cine.

0 0
možnosti
Foto

To je pravda, pohnulo se to výrazně k lepšímu, ale je to všechno na dlouho. Spouštějí to ve fázích. Ve větších městech to funguje lépe, protože je tady vzdělanější obyvatelstvo a také funguje větší kontrola. Na vesnicích nebo na okrajích měst ale lidé často žijí na místech, které vypadají jako skládka. :-(

0 0
možnosti

A za netřídění odpadů bodíky dolů. Jdeš pak na vlak, a - sorry, máte málo bodů na svém kontě!

3 1
možnosti
Foto

Přesně tak, body a pokuty. Zrovna dnes jsem četla, že se to zavedlo i v Shenzhenu a pokuty jsou: 50 - 200 yuanů pro jednotlivce, 50 000 - 500 000 yuanů pro firmy. :-/

1 0
možnosti
Foto

Číňané jsou přivyklí disciplině... A také šetrnosti -u nich .je to nutnost. Díky za informaci o zemi, která je od nás skutečně odlišná - v mnoha směrech. R^

7 0
možnosti

Zajímavé postřehy z míst pro mě zcela nedostupných. :-)R^

14 0
možnosti
Foto

J25a82n 72H30o33r93n12í96k

13. 8. 2020 11:48

Zrovna jsem to chtěl napsat R^.

Autorce dík za blog :-).

4 0
možnosti
  • Počet článků 203
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1517x
V Číně žiji a pracuji již devátým rokem, ale tato země mě nepřestává překvapovat. Postupně se s vámi podělím o zážitky a poznatky ze všedního života, sportu, vzdělávacího systému a ze společnosti.

Seznam rubrik