Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Strasti v Číně: tlustá moc i málo

V Číně, zejména na jihu, bývá velký problém sehnat oblečení ve větších velikostech, než je M. Přitom M je spíš naším S. Kalhoty jsem si v Šanghaji většinou neměla šanci pořídit. Kult štíhlosti frčí všude.

Největší stres ohledně váhy jsem měla v Číně, kam jsem dorazila v roce 2010. Až v posledních pár letech se tam začalo trochu víc objevovat vysportované tělo. V čínském pojetí co nejštíhlejší možné, trohu zaoblené, jakože svaly. I tak ale valná většina žen chce být prostě vyzáblých. Do posilovny se spousta mých kamarádek bála, aby jim náhodou nenarostly svaly. Stále se mluvilo o tom, co kdo jí. Některé holky za den snědly třeba jednu okurku, jeden bílý jogurt a jedno jablko. Jinak nic. Některé byly na podobnou výšku o aspoň 20kg lehčí než já, nevěděla jsem, čím do diskuze přispět. Řekly mi ale, že já jsem cizinka, že u mě je to jiné, že já jsem “udělaná”. No, trénovala jsem každý den dvoufázově, měla vidět břišní svaly, ale stejně byla obalená tukem, na výšku 172 cm váha 70 kg. Často jsem se z nedostatku času a peněz stravovala na ulici, to je samý přepálený tuk, nudle, knedlíčky a podobně. A zamilovala jsem se do mléčných čajů, to je také pořádná kalorická bomba. Často jsem se účastnila vystoupení. K výročí založení Konfuciova institutu jsme připravovali jedno opravdu velkolepé. V jednu dobu bylo na pódiu i sto lidí současně. Já jako bílá cizinka měla být společně s Číňanem hlavní postavou - zobrazení prvků yin-yang. Když se jim nedařilo najít vhodného partnera, čínská učitelka už to nevydržela a řekla mi, že už nemůžu dál tloustnoust. Nejlépe zhubnout aspoň pět kilo, jinak mi asi žádného partnera nenajdou. Číňané jsou obecně drobnější a ti, co vynikají v čínských bojových uměních, většinou nejsou moc vysocí - kvůli těžkému posilování, kterým je trápí odmalička.

Nakonec mi nějakého partnera přeci jen našli, byl dokonce o kousek vyšší než já. Na šířku ve srovnání se mnou ale poloviční. Schválně mi tedy vyčesali vlasy do vysokého drdolu, trochu vypasovali oblek, jemu ho udělali rozevlátější. Určitě jsme nebyli pro režisérku ideálním párem, nikoho jiného, kdo by to zvládl dobře odcvičit ale v té době neměli, a tak si mě tam nechali.

Čínské pořady jsou známé tím, že dávají největší důraz na estetično a všechno tomu podřizují. Napadá mě například celosvětově propíraný skandál s malou holčičkou, která hymnu při zahájení Olympijských her v Pekingu v roce 2008 zpívala na playback, který nahrála jiná holčička. Ta ovšem nevypadala tak dobře, a tak ji na kamery neukázali (https://www.theguardian.com/sport/2008/aug/12/olympics2008.china1). I tak mě ale dost zarazilo, když jsem z úst režisérky, která si myslela, že cizinci čínsky moc dobře nerozumí, slyšela věty: “Ty černé dejte dozadu po stranách, bílé víc do středu, tu blonďatou mi posaďte dopředu, na ní uděláme záběr v začátku. Tamtu tlustou úplně na stranu!”

Jindy mi čínský spolužák doporučil brigádu - focení nadměrného oblečení, plus size. Jakože modelka XXL. Napřed mě to pěkně naštvalo, protože až tak veliká jsem se necítila, potom jsem si ale řekla, že každá koruna dobrá. Navíc v Číně XXL určitě jsem. Zatímco doma jsem si kupovala kalhoty L, v Číně buď XL a nebo na mě prostě neměli. Kolikrát jsem se musela ujistit, že obchod s oblečením, do kterého jsem vstoupila, je pro dospělé ženy, nikoliv pro děti. Všechno působilo tak maličké. Když jsem jednou po třech letech nonstop v Číně letěla s manželem na prázdniny do ČR, na letišti v Německu jsme nahlédli do obchodu se spodním prádlem. Na stolcích tam měli samé "obří" kalhotky. Aspoň to tak v porovnáním s tím, co vystavovali v Šanghaji v té době, vypadalo. Přitom klasické velikosti jako M či L.

Nicméně, na inzerát jsem odpověděla, zaslala své fotografie i míry a oni mi odpověděli, že nejsem dostatečně velká. Z focení tak nic nebylo...

z vystoupení

 

Autor: Kateřina Krumpálová | sobota 7.1.2023 15:28 | karma článku: 34,16 | přečteno: 4823x
  • Další články autora

Kateřina Krumpálová

Nápadník z ropné plošiny

Emaily s podivnými odkazy, falešné účty, které vám vysají bankovní kartu při nakupování zboží z bazaru, na to jsem zvyklá. Nečekala jsem ale, že mě podvodník potká i jinde...

27.7.2023 v 15:47 | Karma: 25,42 | Přečteno: 931x | Diskuse| Ona

Kateřina Krumpálová

Mistrovi se "ne" neříká - aneb jak jsem držela půst v čínských horách

S naším Mistrem Xu jsme se nikdy nenudili. Jednou mě naverboval do pětidenního detoxu v čínských horách...

2.7.2023 v 15:32 | Karma: 23,50 | Přečteno: 586x | Diskuse| Ostatní

Kateřina Krumpálová

Jak Číňané vnímají trendy oslavující těla všech velikostí a tvarů?

Západ se snaží oslavovat těla všech velikostí, tvarů, barech...často ne příliš úspěšně. Jak tyto trendy vnímají Číňané?

28.6.2023 v 18:27 | Karma: 19,90 | Přečteno: 632x | Diskuse| Ostatní

Kateřina Krumpálová

Telefonát s Taiwanem

Už začátkem nového roku, před oficiálním nástupem nového prezidenta do funkce, máme hned o čem mluvit. Co může přinést jeden telefonát s Taiwanem?

1.2.2023 v 16:57 | Karma: 37,44 | Přečteno: 2990x | Diskuse| Politika

Kateřina Krumpálová

Bez filtru ani fotku!

Kruhy pod očima, vrásky, málo vlasů, tloušťka... pro zkrášlovací aplikace není nic problém. Moje čínské kamarádky se bez nejrůznějších filtrů odmítaly fotit a nad následnou úpravou kolikrát strávily i několik hodin.

9.1.2023 v 18:11 | Karma: 21,28 | Přečteno: 552x | Diskuse| Ostatní
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

KOMENTÁŘ: Český důchodce, pro vládu nepřítel číslo jedna

25. dubna 2024  7:47

Vláda dokola opakuje, že nebude na důchody pro příští generace a zbankrotujeme. Nic takového...

Arizonští poslanci zrušili 160 let starý zákon, který zakazoval potraty

25. dubna 2024  6:54

Zákonodárci ve Sněmovně reprezentantů v americkém státě Arizona ve čtvrtek schválili zrušení zákona...

Poslední mrazivá noc. Od pátku se bude oteplovat, v neděli se vrátí letní teploty

25. dubna 2024  6:32

Ve čtvrtek budou ještě teploty podprůměrné a na horách může sněžit. V pátek ráno dokonce hrozí na...

Rusko vyrábí víc zbraní, než potřebuje na Ukrajině, varoval německý ministr

25. dubna 2024  6:13

Rusko podle odhadů německého ministra obrany Borise Pistoriuse už vyrábí více zbraní a munice než...

  • Počet článků 203
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1517x
V Číně žiji a pracuji již devátým rokem, ale tato země mě nepřestává překvapovat. Postupně se s vámi podělím o zážitky a poznatky ze všedního života, sportu, vzdělávacího systému a ze společnosti.

Seznam rubrik