Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Co mě můj MMA zápas naučil?

Sice šlo o můj první a také poslední zápas v MMA, ale i tak mi to hodně dalo a jsem za tu zkušenost ráda. Někdy v příštím životě se dalším zápasům rozhodně nebráním. :-) 

Po tom, co jsem se do tohoto světa prostřednictvím manžela naplno ponořila, byla jsem opravdu překvapená, kolik různých vrstev MMA vlastně má. A to tréninková příprava a zápas v kleci jsou jenom části celé skládačky, kterou borci za pomoci svého týmu dávají dohromady. Někteří tým nemají nebo mají smůlu na lidi a musí zvládat daleko víc věcí, než jen někomu rozbít pusu. K tréninku se občas budu vracet, protože je to opravdu zajímavé téma, a to nejen z úhlu sportu. Je tu také hledání a sestavování toho správného týmu, trenéra, manažera, aktivita a sebepropagace na sociálních sítích a mimo ně, sponzoři, účast na společenských akcích a podobně. O tom také budu psát, protože to v našem mini týmu (brzy se rozrosteme) mám na starost. Co se týče mého zápasu, o kterém jsem vám minule vyprávěla, i když se jednalo o malou soutěž, dalo mi to strašně moc.

 

Z obrazovky se zdá, že jsou borci velice sebevědomí a klec je pro ně druhým domovem. Někteří si to tam opravdu užívají, ale pro jiné je to i po mnoha zápasech ne zrovna příjemné prostředí, ve kterém jsou sami, pod obrovským tlakem. Musím říct, že mi strašně pomohlo vědomí, že je tam rozhodčí, kterému můžu důvěřovat. U zkušených borců to bude jiné, protože manžel mi říkal, že okolí kromě trenéra nevnímá. Já ale slyšela publikum a “díky” osvětlení jsem občas zahlédla nějaké tváře. I kvůli tomu jsem byla trochu pod tlakem, protože jsem nechtěla, aby o mně na konci řekli, že to bylo strašně amatérské a ztráta jejich času. A tak jsem se snažila být stále aktivní a hýbat se. Prostě jsem nechtěla ztratit tvář. Tu jsem si “díky” nějaké té krvi a uškrcením soupeřky obhájila. Jak během přípravy, tak během zápasu samotného jsem pochopila, jak moc je tým a okolí zápasníka v té době důležité.

 

Bojovníků, kterým je všechno jedno a užívají si řezat do lidí zase tolik nebude. I můj oblíbený GSP otevřeně řekl, že zápasový den je pro něj nejhorším dnem celého roku a prostě se bojí. Na druhou stranu miluje trénink a život, jaký díky zápasení má - proto to dělá. Spousta zápasníků je dost zranitelných a silně spoléhají na své okolí. Lukáš je věčně pozitivně naladěný, neotřesitelný optimista a neskutečně sebevědomý. Určitou částí takový opravdu je, ale určitá část je taková víra, kterou si vytvořil, díky které se posouvá výš a výš. Denodenně přesvědčuje sám sebe, že na to má, že je nejlepší, že se bude stále zlepšovat. Ale i on někdy potřebuje slyšet svého člověka, který mu to všechno zopakuje, který mu řekne, že na to má, že pás šampiona vyhraje a nic jiného neexistuje. Tak jednou ročně na Lukáše přijde krize, ale druhý den je opět ve svém osvědčeném módu. Tahle dualita osobnosti je někdy cítit v kleci. Tam jsou zápasníci sami a sami za sebe. Ale i tak jim velice pomáhá vědomí toho, že mají za sebou svůj tým, který je podporuje, sleduje každý jejich krok. Ta pauza mezi koly tak není jen o oddychu, načerpání energie a upřesnění strategie. Je to i o týmovém kontaktu, dodání sebevědomí a jistoty. Když v jednom z prvních zápasů Lukáš nechtěně píchl soupeře do oka a zápas se pozastavil, zůstal v kleci sám a hledal mě očima, potřeboval ode mě zpětnou vazbu. Potřeboval ujistit, že předvádí skvělý výkon, že je všechno v pořádku, a že mu věřím. Tenkrát jsme na všechno byli dost sami. Od té doby jsme mentálně i týmově ušli dlouho cestu a jakmile se Lukáš dostane do klece, stává se z něj dravec a v tu danou chvíli si to celé užívá. To pak potřebuje jenom potvrdit, že je všechno super a nebo trochu ukočírovat, aby příliš nekombinoval. Teď už má naštěstí s sebou na každém zápase zkušené trenéry, kteří ví, jak na něj.

 

A co to dalo mně samotné?

 

Asi nejvíc mi dala samotná tréninková příprava, která byla daleko těžší než vlastní zápas. Nejenom že jsem se toho spoustu naučila (po stránce technické i strategické), ale pod Lukášovým vedením jsem si pravidelně sahala na dno a meze toho, co dokážu vydržet, se postupně posouvala. Nesportovci to asi nepochopí. Pro mě je ale tohle, co činí mou vlastní existenci daleko vzrušující.  V těch chvílích prostě tak nějak víc cítím, že žiju. Samozřejmě nejen tohle. S Lukášem nám to zase posunulo vztah na vyšší úroveň, protože jsme byli pod tlakem, musela jsem ho poslouchat a věřit mu v něčem pro mě novém, a v čem jsem byla zranitelná, a to doslova. :-) Překonala jsem strach, zvládla další výzvu a získala zase trochu víc sebevědomí. Vypjatější situace také zvládám s větším klidem, protože když jsem zvládla takový zápas, tak zvládnu i jiné věci. Ne že by to bylo něco ohromující, ale s přibývajícími zkušenostmi z různých oblastí získává člověk nad životem trochu větší nadhled.

 

Autor: Kateřina Krumpálová | čtvrtek 17.12.2020 20:20 | karma článku: 20,47 | přečteno: 478x
  • Další články autora

Kateřina Krumpálová

Nápadník z ropné plošiny

Emaily s podivnými odkazy, falešné účty, které vám vysají bankovní kartu při nakupování zboží z bazaru, na to jsem zvyklá. Nečekala jsem ale, že mě podvodník potká i jinde...

27.7.2023 v 15:47 | Karma: 25,42 | Přečteno: 931x | Diskuse| Ona

Kateřina Krumpálová

Mistrovi se "ne" neříká - aneb jak jsem držela půst v čínských horách

S naším Mistrem Xu jsme se nikdy nenudili. Jednou mě naverboval do pětidenního detoxu v čínských horách...

2.7.2023 v 15:32 | Karma: 23,50 | Přečteno: 586x | Diskuse| Ostatní

Kateřina Krumpálová

Jak Číňané vnímají trendy oslavující těla všech velikostí a tvarů?

Západ se snaží oslavovat těla všech velikostí, tvarů, barech...často ne příliš úspěšně. Jak tyto trendy vnímají Číňané?

28.6.2023 v 18:27 | Karma: 19,90 | Přečteno: 632x | Diskuse| Ostatní

Kateřina Krumpálová

Telefonát s Taiwanem

Už začátkem nového roku, před oficiálním nástupem nového prezidenta do funkce, máme hned o čem mluvit. Co může přinést jeden telefonát s Taiwanem?

1.2.2023 v 16:57 | Karma: 37,44 | Přečteno: 2990x | Diskuse| Politika

Kateřina Krumpálová

Bez filtru ani fotku!

Kruhy pod očima, vrásky, málo vlasů, tloušťka... pro zkrášlovací aplikace není nic problém. Moje čínské kamarádky se bez nejrůznějších filtrů odmítaly fotit a nad následnou úpravou kolikrát strávily i několik hodin.

9.1.2023 v 18:11 | Karma: 21,28 | Přečteno: 552x | Diskuse| Ostatní
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Dva ruští vojáci se doznali k trojnásobné vraždě na Ukrajině

25. dubna 2024  23:07

V okupované části Chersonské oblasti na jihovýchodu Ukrajiny zadrželi dva ruské vojáky, kteří se...

Architektonickou cenu EU získal univerzitní pavilon, blízko byla i ostravská galerie

25. dubna 2024  21:23

Studijní pavilon Technické univerzity v německém Braunschweigu se stal vítězem prestižní...

Lidovci navrhli zvýšit slevy na dani na děti, stát to má přes 8 miliard ročně

25. dubna 2024  11:36,  aktualizováno  21:15

Zvýšení slev na dani na děti navrhuje KDU-ČSL a hodlá to prosazovat v jednáních s koaličními...

Prezident má absolutní imunitu. Trump zaměstnal Nejvyšší soud, věří v průtahy

25. dubna 2024  19:09,  aktualizováno  21:06

Většina členů amerického Nejvyššího soudu se ve čtvrtek zdála být skeptická k argumentu...

Samoživitelka skončila v nemocnici a čtvrt roku nemohla pracovat
Samoživitelka skončila v nemocnici a čtvrt roku nemohla pracovat

Téměř deset miliard korun – tolik jen za loňský rok poslaly pojišťovny lidem za úrazy, závažná onemocnění či úmrtí. Životní pojištění pomohlo za...

  • Počet článků 203
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1517x
V Číně žiji a pracuji již devátým rokem, ale tato země mě nepřestává překvapovat. Postupně se s vámi podělím o zážitky a poznatky ze všedního života, sportu, vzdělávacího systému a ze společnosti.

Seznam rubrik